Sorter stigende

5 artikler

Chance for skønhedssøvn

17/09/2014 11.57

Halvdelen af den danske befolkning lider af snorken i forskellige grader. Konstant træthed og ødelagt nattesøvn for snorkerens partner og familie giver både poser under øjnene, bleg hud og ringere livskvalitet.

En af de metoder, der har vist sin effekt, er snorkeskinner som SnorBan, der øger luftpassagen og letter vejrtrækningen. SnorBan er en blød og behagelig anti-snorkeskinne til en overkommelig pris. SnorBan sælges med garanteret effekt, så hvis du ikke slipper for din snorken eller er tilfreds med resultatet, kan du returnere SnorBan inden for 30 dage.  

Anti- snorketest

18/06/2014 19.46

De fleste personer der har problemer med snorken prøver sig frem med forskellige snorkemidler. Resultatet bliver ofte, at de opgiver at få afhjulpet deres snorken. Hvor mange gange har du hørt: ”Jeg har prøvet alt, men intet virker? Derfor har vi lavet en test, som kan hjælpe dig med at identificere årsagen til din snorken. Den tager kun få minutter at udføre og findes her.

Hvad er snorken?

14/02/2014 19.42

Når luftvejene forsnævres opstår der turbulens i luftstrømmen under vejrtrækning. Denne turbulens bevirker, at det bløde væv i luftvejene vibrerer, hvorved snorkelyden fremkommer. De involverede strukturer er drøbelen og den bløde gane. Den uregelmæssige luftstrøm skyldes ofte en af ​​følgende årsager:

• Overvægt 
• Alkohol og medicin
• Rygning 
• Allergi
• Medfødte uregelmæssigheder i luftvejene
• Tilstopning af næsen

Både alkohol og sovemedicin får forholdene bag tungeroden til at mindskes som følge af en slaphed af halsmuskulaturen. Tobaksrygning får slimhinden til at svulme op, og derved bliver pladsforholdene dårligere hvis man ryger. Almindelig snorken er helbredsmæssigt ufarligt, men kan være socialt uacceptabelt og bare af den grund nødvendigt at mindske. Der findes nogle simple råd og vink til at mindske tendensen til at snorke. Disse råd kan ses her.

Tips mod snorken

16/12/2013 19.29

• Forsøg at tabe vægt:  Det er veldokumenteret, at overvægtige oftere snorker.
• Kvit røg:  Rygning irriterer slimhinderne og medvirker til hævelser i svælget. 
• Undgå alkohol: Alkohol gør musklerne slappere og øger risikoen for snorken.
• Lær at sove på siden:  De fleste snorker mere, når de ligger på ryggen. 
• Træk vejret gennem næsen:  En tilstoppet næse kan give snorken.  
• Næseudvider:  Åbner næseborene og forbedre luftindtaget gennem næsen.
• Sørg for et støvfrit sovemiljø: Forskellige allergier kan forsnævre luftvejene. 
• Næseskylning: En næseskyller kan i nogle tilfælde frigøre luftvejen.
• Vælg den rette pude:  En stor pude udsætter halsen for tryk.
• Snorkeskinne: Den hyppigste årsag til snorken er, at den bløde gane og tungeroden delvist blokerer luftvejen i svælget. Derfor vil en anti-snorkeskinne afhjælpe problemet i de fleste tilfælde. 

Allergi og snorken

21/08/2013 14.35

Snorken forårsages af vibrationer fra den bløde gane og andet væv i mund, næse og hals. Vibrationerne opstår pga. turbulens i luftvejene, når vi trækker vejret. Turbulensen er forårsaget af en delvis blokering af luftvejene, som kan være placeret et vilkårligt sted fra spidsen af næsen til stemmebåndene. Snorken er ofte et symptom på andre forhold, hvilket kunne være en allergisk reaktion. Ved en allergisk reaktion bliver næseslimhinden betændt og hæver, hvilket delvist blokerer luftvejene og forhindrer korrekt vejrtrækning gennem de nasale luftveje. Denne blokering af de nasale luftveje kan føre til snorken og forringet søvn. 

Produkterne fra Nasaline letter vejrtræningen gennem næsen, hvorved din snorken bliver reduceret.

Sorter stigende

5 artikler